UCHWAŁA Nr 1/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD w 2022 r.
Walne zebranie sprawozdawcze, działając na podstawie § 64 pkt 1 Statutu PZD, zgodnie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej ROD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie z działalności Zarządu ROD „Polana” za 2022 rok.
§ 2
Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 2/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania finansowego ROD za 2022 r.
Walne zebranie sprawozdawcze, działając na podstawie § 64 pkt 3 Statutu PZD oraz wniosku Komisji Rewizyjnej ROD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie finansowe ROD za 2022 rok sporządzone przez zarząd, składające się z:
– bilansu zamykający się po stronie pasywów i aktywów kwotą 4.175.242,21 zł,
– rachunku wyników, wykazującego nadwyżkę w wysokości 1.168,23 zł,
– sprawozdania z fundusz rozwoju zamykającego się kwotą 2.740.578,18 zł,
– sprawozdania z funduszu oświatowego z nadwyżką w kwocie 6.451,12 zł.
§ 2
Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 3/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności
Komisji Rewizyjnej ROD w 2022 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze ROD „POLANA”, na podstawie § 64 pkt 2 Statutu PZD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie Komisji Rewizyjnej ROD z działalności w 2022 roku.
§ 2
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 4/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie
planu pracy na 2023 rok.
Walne zebranie sprawozdawcze ROD „POLANA”, na podstawie § 64 pkt 6 Statutu PZD, postanawia:
§ 1
Przyjąć plan pracy na 2023 rok.
§ 2
Plan stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „POLANA” w BYDGOSZCZY
PROJEKT PLANU PRACY ZARZĄDU ROD „POLANA”
W 2023 ROKU.
I. DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA w zakresie:
- opracowania bilansu i sprawozdań z działalności finansowej za 2023 rok,
- opracowania preliminarzy oraz uchwał związanych z funkcjonowaniem ogrodu na 2023,
- przekazania informacji finansowej oraz wysokości opłat rocznych za działkę wszystkim użytkownikom,
- organizacji walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD,
- odbywania comiesięcznych zebrań zarządu ogrodu, przygotowania dokumentacji dot. przeniesienia praw do działek i podejmowania działań związanych z ogrodem,
- administrowania biurem zarządu w dniach od poniedziałku do czwartku w godz. 900-1400,
- zapewnienia płynności finansowej i racjonalnej gospodarki finansami ogrodu, windykacja należności oraz terminowe regulowanie zobowiązań,
- zapewnienia dostaw wody i energii do poszczególnych działek, monitorowanie strat,
- utrzymanie w należytym stanie technicznym sieci wodociągowej i elektrycznej,
- niezwłoczne usuwanie powstałych awarii,
- współpracy z organami PZD wyższego stopnia w zakresie działalności statutowe,
- współpracy z urzędem miasta i innymi organami w zakresie prawnym i ustawodawczym.
II. DZIAŁALNOŚĆ INWESTYCYJNO-REMONTOWA w tym:
- bieżąca analiza stanu infrastruktury i urządzeń ogrodu,
- prowadzenie niezbędnych modernizacji infrastruktury ogrodu,
- koordynowanie działań komisji inwestycyjnej w zakresie kanalizacji ogrodu.
III. ZAGOSPODAROWANIE OGRODU I DZIAŁEK obejmujące:
- monitorowanie i przeciwdziałanie zamieszkania całorocznego,
- podejmowanie działań w zakresie budowy ponadnormatywnych altan,
- przeprowadzanie przeglądów ogrodu i działek,
IV. DZIAŁALNOŚĆ OŚWIATOWA, w tym:
- aktualizacja strony internetowej,
- aktualizacja ogłoszeń w gablotach informacyjnych,
- bieżące informowanie o działalności organizacyjnej PZD i zarządu ogrodu.
V. UTRZYMANIE PORZĄDKU I CZYSTOŚCI, w tym:
- organizowanie i nadzorowanie wywozu odpadów komunalnych,
- monitorowanie segregacji śmieci, w celu wypracowania optymalnych rozwiązań związanych z wprowadzaniem nowych zasad segregacji,
- kontynuowanie ochrony ogrodu,
- ubezpieczenie majątku trwałego,
- dbanie o estetyczny wygląd terenów wspólnych ogrodu i przejezdność alejek ogrodowych.
UCHWAŁA Nr 5/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie ustalenia kwoty przeznaczonej na świadczenia pieniężne i nagrody wypłacane z tytułu pracy społecznej w ROD.
Walne zebranie sprawozdawcze działając na podstawie § 64 pkt 6 i 7 Statutu PZD oraz § 5 ust. 3 Uchwały nr 5/XXV/2018 KR PZD z dnia 5 grudnia 2018 roku w sprawie zasad wynagradzania za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją w rodzinnych ogrodach działkowych (zm. Wprowadzone uchwałą nr 11/XXVI/2019 KR PZD z dnia 24.01.2019r.), postanawia:
§ 1
- Wysokość środków finansowych przeznaczonych na świadczenia i nagrody zgodnie z uchwałą nr 5/XXV/2018 Krajowej Rady PZD wynosi 32.580,84 zł.
- Wysokość środków finansowych przeznaczonych na świadczenia i nagrody na rok kalendarzowy 2023 podwyższyć o 33.419,16 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące czterysta dziewiętnaście złotych 00/100)
- (słownie: sześćdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100).
§ 2
Decyzje o podziale środków zgodnie z § 6 i § 7 cytowanej uchwały powierzyć Zarządowi ROD, który po zasięgnięciu opinii Komisji Rewizyjnej podejmie stosowne uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 6/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie częściowego pokrycia kosztów eksploatacji ogrodu w okresie zimowym przez działkowców korzystających z infrastruktury przez cały rok.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze na podstawie uzasadnionego wniosku zarządu ustala opłatę ogrodową przeznaczoną na częściowe pokrycie kosztów funkcjonowania ROD w okresie od 1 listopada 2022 r. do 31 marca 2023 r. W skład kosztów wchodzi pobór i dostawa wody, usuwanie skutków powstałych awarii, opłata wodna, równanie alejek, segregacja i wywóz odpadów oraz dozór sieci i obsługa finansowa. Dodatkowa odpłatność działkowców korzystających z infrastruktury ogrodu przez cały rok wynosi 400,00 zł
§ 2
Opłaty należy wpłacić w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wyliczenie kosztów stanowi załącznik do uchwały.
WNIOSEK ZARZĄDU ROD „POLANA”
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD,
w sprawie częściowego pokrycia kosztów
eksploatacji ogrodu w okresie zimowym
przez działkowców korzystających z infrastruktury przez cały rok.
W reakcji na wielokrotne prośby i wnioski działkowców sezonowych, dotyczące pokrywania przez nich kosztów eksploatacji całorocznej ogrodu, a generowanych przez grupę działkowców użytkujących działki całorocznie, zarząd ogrodu na podstawie dokonanych wyliczeń wnioskuje o obciążenie tychże działkowców niektórymi kosztami eksploatacji infrastruktury ogrodu za okres 5 miesięcy tj. od 1 listopada 2022 do 31 marca 2023. Na podstawie zużycia energii elektrycznej na indywidualnych działkach w sezonie zimowym, przyjmujemy 120 działek użytkowanych całorocznie.
Koszty statutowe – dodatkowa kwota 400,00 zł od działki.
Wyliczenia dokonano na podstawie poniesionych kosztów:
energia hydroforni 5552 kW | 3220,16 |
opłata wodna PGW za 5 miesięcy | 1142,50 |
dozór sieci wodociągowej i elektrycznej | 16000,00 |
równanie alejek wewnętrznych | 1476,00 |
segregacja i dodatkowy wywóz odpadów komunalnych | 4468,56 |
obsługa biura, materiały biurowe, znaczki, praca gospodarza | 4000,00 |
usuwanie skutków awarii sieci wodociągowej | 9579,00 |
usuwanie skutków awarii sieci elektrycznej | 3419,40 |
Razem to kwota 48.050,02 zł.
W podziale na 120 działek użytkowanych całorocznie – 400,42 zł
Opłata ogrodowa nie stanowi czynszu rocznego i nie jest usankcjonowaniem łamania prawa w zakresie zamieszkiwania całorocznego na terenie ogrodu. Jest alternatywą odłączenia dopływu wody w okresie zimowym.
Za Zarząd ROD „Polana”
UCHWAŁA Nr 7/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej i terminu jej wnoszenia w 2023 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD postanawia:
§ 1
Uchwalić opłatę ogrodową w 2023 roku w kwocie:
1,18 zł/m2 powierzchni użytkowanej działki przeznaczoną na pokrycie kosztów funkcjonowania ROD – w tym 0,12 zł/m2 partycypacji zgodnie z § 145 ust. 1 i 2 Statutu PZD uchwalona uchwałą nr 2/XVI/2022 Krajowej Rady PZD z dnia 17 listopada 2022 r.
§ 2
Opłata ogrodowa przeznaczona jest na pokrycie kosztów funkcjonowania ROD w 2023 roku w szczególności na:
- opłaty za dostawę energii elektrycznej dla ogrodu w kwocie 33.600,00 zł,
- pobór i dostawę wody w kwocie 42.000,00 zł,
- zarządzanie ogrodem i całoroczne prowadzenie biura w kwocie 99.733,30 zł,
- ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne w kwocie 19.547,33 zł,
- utrzymanie porządku i czystości, remonty i konserwację, usuwane skutków awarii infrastruktury ogrodowej 76.600,00 zł,
- działalność organizacyjną w kwocie 73.000,00 zł,
- partycypację w kosztach działalności PZD w kwocie 32.580,84 zł.
§ 3
Opłatę ogrodową wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
§ 4
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 8/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej – energetycznej i terminu jej wnoszenia w 2023 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD oraz Uchwały nr 285/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 5.11.2015 r. w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych, postanawia:
§ 1
Na podstawie danych z 2022 roku – w szczególności strat wynikających z różnicy pomiędzy wskazaniami licznika głównego (606896 kWh), a sumą wskazań wszystkich podliczników (532559 kWh) wynoszących w 2022 roku 23.026 kilowatów ustala się opłatę energetyczną w kwocie 20,00 zł od działki podłączonej do sieci energetycznej.
§ 2
Opłata energetyczna przeznaczona jest na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu.
§ 3
- Opłatę wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w ROD, których działki są podłączone do ogrodowej sieci elektrycznej.
- Opłatę wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
§ 4
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wniosek Zarządu ROD „POLANA”
w sprawie ustalenia wysokości opłaty energetycznej na 2023 rok.
Zgodnie z zapisami Uchwały nr 285/2015 w sprawie zasad korzystania z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych opłata energetyczna jest corocznie uchwalana przez walne zebranie członków ROD. Opłata energetyczna przeznaczona jest w szczególności na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu, opłaty abonamentowej i składnika stałego stawki sieciowej zawartych w rachunku wystawianym przez zakład energetyczny ogrodowi oraz innych obciążeń związanych z zarządzaniem siecią. Wysokość opłaty energetycznej ustalana jest na podstawie danych z roku ubiegłego w szczególności strat wynikających z różnic pomiędzy wskazaniami licznika głównego a sumą wskazań wszystkich podliczników do niego podłączonych.
Rozliczenie 2022 roku. | | | |
odczyt liczników głównych: | 606896 | kWh | |
zużycie działkowców: | 532559 | kWh | |
zużycie ogrodu: | 51311 | kWh | |
Strata | 23026 | kWh | 13356,00 zł |
Wyliczenie stawki na 2023 rok.
23026 kWh / 637 działek 36 kWh 20,88 zł
WPŁYWY 2023 | 15990,00 zł |
Nadwyżka/ | 3250,00 zł |
Opłata energetyczna bieżąca | 12740,00 zł |
Przyjęto Uchwałą nr /2023 Zarządu ROD „Polana” w wysokości 20,00 zł od działki
UCHWAŁA Nr 9/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej – ochrona ogrodu i terminu jej wnoszenia w 2023 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD, zgodnie z podjętymi uchwałami Walnego Zebrania nr 5 z 2000r. i nr 11 z 2005r. w sprawie wprowadzenia ochrony ogrodu, postanawia:
§ 1
Uchwalić opłatę za ochronę ogrodu w 2023 roku w wysokości 320,00 zł od działki.
§ 2
Opłatę wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 10/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej za wywóz śmieci z terenu ROD i terminu jej wnoszenia w 2023 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD, w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy nr XXXI/723/20 z dnia 25.11.2020 r., regulującą wysokość opłat za wywóz śmieci postanawia:
§ 1
Uchwalić opłatę za wywóz śmieci w okresie od 01.04.-31.10.2023 r. (7 miesięcy) w kwocie 210,00 zł od działki.
§ 2
Uchwalić dodatkową opłatę za wywóz śmieci w okresie od 1.11.2023 r. do 31.03.2024 r. (5 miesięcy) w kwocie 220,00 zł od działki użytkowanej całorocznie.
§ 3
- Opłatę za wywóz śmieci wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
- Opłatę za wywóz śmieci wskazaną w § 2 wnoszą działkowcy użytkujący działkę całorocznie w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
§ 4
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WYLICZENIE OPŁATY ZA ODBIÓR ODPADÓW
I – III 2023 – co 2 tygodnie
Frakcja | Ilość | Koszt |
Zmieszane | 6 | 2955,00 |
Bio | 2 | 1970,04 |
Plastik | 7 | 758,52 |
Szkło | 3 | 325,08 |
Papier | 3 | 325,08 |
RAZEM: 6.333,72 zł
IV – V 2023 – co 2 tygodnie
Frakcja | Ilość | Koszt |
Zmieszane | 6 | 2955,00 |
Bio | 6 | 5910,12 |
Plastik | 8 | 866,88 |
Szkło | 4 | 433,44 |
Papier | 4 | 433,44 |
RAZEM: 10.598,88 zł
VI – X 2023 – co 1 tydzień
Frakcja | Ilość | Koszt |
Zmieszane | 6 | 5910,00 |
Bio | 6 | 11820,24 |
Plastik | 8 | 1733,76 |
Szkło | 4 | 866,88 |
Papier | 4 | 866,88 |
RAZEM: 21.197,76 zł
XI – XII 2023 – co 2 tygodnie
Frakcja | Ilość | Koszt |
Zmieszane | 4 | 1970,00 |
Bio | 2 | 1970,04 |
Plastik | 6 | 650,16 |
Szkło | 2 | 216,72 |
Papier | 2 | 216,72 |
RAZEM: 5.023,64 zł
I – III 2024 – co 2 tygodnie
Frakcja | Ilość | Koszt |
Zmieszane | 4 | 1970,00 |
Bio | 2 | 1970,04 |
Plastik | 6 | 650,16 |
Szkło | 2 | 216,72 |
Papier | 2 | 216,72 |
RAZEM: 5.023,64 zł
I – III 2023 6.333,72 x 3 miesiące = 19.001,16 zł
IV – V 2023 10.598,88 x 2 miesiące = 21.197,76 zł
VI – X 2023 21.197,76 zł x 5 miesięcy = 105.988,80 zł
XI – XII 2023 5.023,64 x 2 miesiące = 10.047,28 zł
I – III 2024 5.023,64 x 3 miesiące = 15.070,92 zł
RAZEM ZA OKRES IV 2023 – III 2024 ROK – 152.304,76 zł
SEZON LETNI IV-X 127.186,56 : 637 = 199,66 zł
SEZON ZIMOWY XI-III 25.118,20 : 120 = 219,31 zł
UCHWAŁA Nr 11 /2023
walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą:
modernizacja stacji uzdatniania wody w budynku hydroforni.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 Statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2023 zadanie modernizacyjne pod nazwą: modernizacja stacji uzdatniania wody w budynku hydroforni – wymiana filtra i mieszacza wodno-powietrznego.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji zadania o którym mowa w § 1, ustala się w kwocie 30,00 zł. Kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy ROD w terminie do 30 czerwca 2023 rok.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego
pn. modernizacja stacji uzdatniania wody w budynku hydroforni –
wymiana filtra i mieszacza wodno-powietrznego.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Modernizacja stacji uzdatniania wody:
- Demontaż odżelaziacza wody z 1983 roku.
- Projekt montażu.
- Zakup filtra i mieszacza wodno-powietrznego.
- Transport zbiorników.
- Zasypanie masą filtrującą.
- Montaż i usprzętowienie zbiorników.
- Odbiór techniczny.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: kwiecień – czerwiec 2023 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 115.175,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..…………………………….…. 86.065,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..…………………………..…. 10.000,00 zł
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ………………..………….. 19.110,00 zł
nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
UCHWAŁA Nr 12/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wniosku o przyznanie dotacji z Funduszu Rozwoju ROD.
W związku z podjęciem Uchwały nr 11/2023 walnego zebrania ROD w sprawie przyjęcia do realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą: modernizacja stacji uzdatniania wody w budynku hydroforni – wymiana filtra i mieszacza wodno-powietrznego,
postanawia się co następuje:
- Upoważnia się Zarząd ROD „Polana” do wystąpienia z wnioskiem o udzielenie dotacji z okręgowego Funduszu Rozwoju ROD na powyższą inwestycję.
- Dotacja podlega zwrotowi w przypadku, gdy ROD nie wykorzysta dotacji, wykorzysta dotację niezgodnie z jej przeznaczeniem, nie rozliczy dotacji, lub wobec ROD w ciągu 5 lat od przekazania dotacji na rachunek bankowy ROD zostanie podjęta uchwała o wyodrębnieniu w rozumieniu art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych.
- Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 13/2023
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego pn. budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej – etap 1.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana”, na podstawie § 64 pkt 8 Statutu PZD, oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2023 zadanie inwestycyjne pn. budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej – etap 1.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Koszt realizacji zadania o którym mowa w § 1 pokryty zostanie ze środków zgromadzonych z wpłaconych przez działkowców zaliczek na poczet kanalizacji ogrodu.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania inwestycyjnego może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego
pn. budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej – etap 1.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Budowa wewnętrznej sieci kanalizacyjnej – etap 1:
- Budowa 12 szt. przyłączy Ø 200 x 5,9 mm do sieci kanalizacyjnej w ul. Relaksowej,
- Budowa 12 szt. studzienek kanalizacyjnych betonowych Ø 1000 mm.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: do końca 2023 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 219.803,54 zł (wartość kosztorysowa)
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..……………………. zł
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..………….. 219.803,54 zł
nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
UCHWAŁA Nr 14/2023
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie ustalenia wysokości i terminu wnoszenia zaliczkowych wpłat na poczet zadania inwestycyjnego pn. budowa zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej – etap 2.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD uchwala konieczność wpłat zaliczek na realizację zadania inwestycyjnego pn. budowa zewnętrznej sieci kanalizacyjnej – etap 2.
§ 2
Przypadającą na jednego działkowca zaliczkę ustala się w kwocie:
w roku 2023 – 1000,00 zł, płatną w terminie do 31.12.2023 r.
w roku 2024 – 1000,00 zł, płatną w terminie do 31.12.2024 r.
w roku 2025 – 1000,00 zł, płatną w terminie do 31.12.2025 r.
w roku 2026 – 1000,00 zł, płatną w terminie do 31.12.2026 r.
§ 3
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 15/2023
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie preliminarzy finansowych na 2023 rok.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana”, na podstawie § 64 pkt 6 statutu PZD, postanawia:
§ 1
Przyjąć następujące preliminarze finansowe ROD na 2023 rok:
- Preliminarz finansowy działalności statutowej, zamykający się po stronie:
- przychodów kwotą 344.480,63 zł
- kosztów kwotą 344.480,63 zł
- rezerwę stanowi 21.898,50 zł
- Preliminarz funduszu rozwoju ROD:
- bilans otwarcia 2.740.578,18 zł
- planowane przychody 1.373.103,87 zł
- planowane koszty 335.278,54 zł
- planowany stan na 31.12.2023 r. 3.778.403,51 zł
- Preliminarz funduszu oświatowego:
- bilans otwarcia 6.451,12 zł
- planowane przychody 900,00 zł
- planowane koszty 6.000,00 zł
- planowany stan na 31.12.2023 r. 1.351,12 zł
§ 2
Preliminarze finansowe stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 16/2023
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie zatwierdzenia powołania członka organu PZD w trybie § 40 ust. 1 Statutu PZD.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana”, działając na podstawie § 40 ust. 2 Statutu PZD, postanawia:
§ 1
Zatwierdzić powołanie Pani Bożeny Paluszewskiej do składu Komisji Rewizyjnej ROD „Polana”, dokonane na podstawie uchwały nr 2/2022 z dnia 12.12.2022 r.
§ 2
Stwierdzić, że aktualnie w skład Komisji Rewizyjnej ROD „Polana” wchodzą:
- Danuta Szymańska – przewodnicząca
- Henryka Myga – zastępca przewodniczącej
- Stanisław Kozera – sekretarz
- Marian Koreń – członek
- Bożena Paluszewska – członek
Nie przeprowadzać wyborów uzupełniających do wskazanego w § 1 organu ROD w ramach walnego zebrania sprawozdawczego na podstawie § 65 ust. 3 Statutu PZD.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 17/2023
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie zatwierdzenia powołania członka organu PZD w trybie § 40 ust. 1 Statutu PZD.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana”, działając na podstawie § 40 ust. 2 Statutu PZD, postanawia:
§ 1
Zatwierdzić powołanie Pana Macieja Kostrzewskiego do składu Zarządu ROD „Polana”, dokonane na podstawie uchwały nr 19/2023 z dnia 21.02.2023 r.
§ 2
Stwierdzić, że aktualnie w skład Zarządu ROD „Polana” wchodzą:
- Anna Wojewódzka – prezes
- Krzysztof Smoczyk – pierwszy wiceprezes
- Sławomir Tempski – wiceprezes
- Krzysztof Sikora – skarbnik
- Dorota Śliwińska – sekretarz
- Maria Kalaczyńska – członek
- Alicja Nadolna – członek
- Andrzej Krzekotowski – członek
- Maciej Kostrzewski – członek
Nie przeprowadzać wyborów uzupełniających do wskazanego w § 1 organu ROD w ramach walnego zebrania sprawozdawczego na podstawie § 65 ust. 3 Statutu PZD.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 18/2023
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 01.04.2023 r.
w sprawie wniosku o zmianę planu zagospodarowania ROD „Polana”.
Na podstawie § 64 pkt 9 Statutu PZD oraz § 29 i § 30 Regulaminu ROD, Walne zebranie postanawia wystąpić z wnioskiem do Okręgowego Zarządu PZD w Bydgoszczy o zmianę planu zagospodarowania terenu polegającej na aktualizacji stanu użytkowania terenu ROD „Polana” wynikającego ze zmian w liczbie posiadanych działek rodzinnych i ich powierzchni na przestrzeni lat ubiegłych.
Podstawowe dane do wprowadzenia zmian w planie zagospodarowania:
a. powierzchnia ogólna ROD – 34,2868 ha
b. powierzchnia użytkowa (pod działkami) – 27,1507 ha
c. powierzchnia ogólnodostępna (alejki, place, parkingi, itp.) – 7,1361 ha
d. powierzchnia wyłączona z użytkowania – 0
e. liczba wszystkich działek – 637
f. liczba działek użytkowanych – 637
Plan zagospodarowania na podkładzie geodezyjnym oraz wykaz powierzchni poszczególnych działek rodzinnych stanowią załącznik do niniejszej uchwały.