UCHWAŁA Nr 1/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD w 2021 r.
Walne zebranie sprawozdawcze, działając na podstawie § 64 pkt 1 Statutu PZD, zgodnie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej ROD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie z działalności Zarządu ROD „Polana” za 2021 rok.
§ 2
Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 2/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania finansowego ROD za 2021 r.
Walne zebranie sprawozdawcze, działając na podstawie § 64 pkt 3 Statutu PZD oraz wniosku Komisji Rewizyjnej ROD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie finansowe ROD za 2022 rok sporządzone przez zarząd, składające się z:
– bilansu zamykający się po stronie pasywów i aktywów kwotą 3.502.074,62 zł,
– rachunku wyników, wykazującego niedobór finansowy w wysokości 2.111,39 zł,
– sprawozdania z fundusz rozwoju zamykającego się kwotą 2.230.370,87 zł,
– sprawozdania z funduszu oświatowego z nadwyżką w kwocie 4.766,12 zł.
§ 2
Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 3/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności
Komisji Rewizyjnej ROD w 2021 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze ROD „POLANA”, na podstawie § 64 pkt 2 Statutu PZD postanawia:
§ 1
Zatwierdzić sprawozdanie Komisji Rewizyjnej ROD z działalności w 2021 roku.
§ 2
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 4/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie
planu pracy na 2022 rok.
Walne zebranie sprawozdawcze ROD „POLANA”, na podstawie § 64 pkt 6 Statutu PZD, postanawia:
§ 1
Przyjąć plan pracy na 2022 rok.
§ 2
Plan stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
POLSKI ZWIĄZEK DZIAŁKOWCÓW
Stowarzyszenie ogrodowe w Warszawie
RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „POLANA” w BYDGOSZCZY
PROJEKT PLANU PRACY ZARZĄDU ROD „POLANA”
W 2022 ROKU.
I. DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA w zakresie:
- opracowania bilansu i sprawozdań z działalności finansowej za 2021 rok,
- opracowania preliminarzy oraz uchwał związanych z funkcjonowaniem ogrodu na 2022,
- przekazania informacji finansowej oraz wysokości opłat rocznych za działkę wszystkim użytkownikom,
- organizacji walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD w ogrodzie w możliwym w czasie pandemii terminie,
- odbywania comiesięcznych zebrań zarządu ogrodu, przygotowania dokumentacji dot. przeniesienia praw do działek i podejmowania działań związanych z ogrodem,
- administrowania biurem zarządu w dniach od poniedziałku do czwartku w godz. 900-1400,
- zapewnienia płynności finansowej i racjonalnej gospodarki finansami ogrodu, windykacja należności oraz terminowe regulowanie zobowiązań,
- zapewnienia dostaw wody i energii do poszczególnych działek, monitorowanie strat,
- współpracy z organami PZD wyższego stopnia w zakresie działalności statutowe,
- współpracy z urzędem miasta i innymi organami w zakresie prawnym i ustawodawczym.
II. DZIAŁALNOŚĆ INWESTYCYJNO-REMONTOWA w tym:
- bieżąca analiza stanu infrastruktury i urządzeń ogrodu,
- utrzymanie w należytym stanie technicznym sieci wodociągowej i elektrycznej,
- prowadzenie niezbędnych modernizacji i remontów infrastruktury ogrodu,
- niezwłoczne usuwanie powstałych awarii,
- koordynowanie działań komisji inwestycyjnej w zakresie kanalizacji ogrodu.
III. ZAGOSPODAROWANIE OGRODU I DZIAŁEK obejmujące:
- monitorowanie i przeciwdziałanie zamieszkania całorocznego,
- podejmowanie działań w zakresie budowy ponadnormatywnych altan,
- przeprowadzanie przeglądów ogrodu i działek,
IV. DZIAŁALNOŚĆ OŚWIATOWA, w tym:
- aktualizacja strony internetowej,
- aktualizacja ogłoszeń w gablotach informacyjnych,
- bieżące informowanie o działalności organizacyjnej PZD i zarządu ogrodu.
V. UTRZYMANIE PORZĄDKU I CZYSTOŚCI, w tym:
- organizowanie i nadzorowanie wywozu odpadów komunalnych,
- monitorowanie segregacji śmieci, w celu wypracowania optymalnych rozwiązań związanych z wprowadzaniem nowych zasad segregacji,
- kontynuowanie ochrony ogrodu,
- ubezpieczenie majątku trwałego,
- dbanie o estetyczny wygląd terenów wspólnych ogrodu i przejezdność alejek ogrodowych.
Przyjęty Uchwałą nr 16/2022 Zarządu ROD „Polana” z dnia 23.02.2022.
UCHWAŁA Nr 5/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie podwyższenia kwoty przeznaczonej
na świadczenia pieniężne i nagrody
wypłacane z tytułu pracy społecznej w ROD.
Walne zebranie sprawozdawcze działając na podstawie § 64 pkt 6 i 7 Statutu PZD oraz § 5 ust. 3 Uchwały nr 5/XXV/2018 Krajowej Rady PZD z dnia 5 grudnia 2018 roku w sprawie zasad wynagradzania za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją w rodzinnych ogrodach działkowych, postanawia:
§ 1
Wysokość środków finansowych przeznaczonych na świadczenia i nagrody na rok kalendarzowy 2022 ustalić na łączną kwotę 71.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100).
§ 2
Decyzje o podziale środków zgodnie z § 6 i § 7 cytowanej uchwały powierzyć Zarządowi ROD, który po zasięgnięciu opinii Komisji Rewizyjnej podejmie stosowne uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 6/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie częściowego pokrycia
kosztów eksploatacji ogrodu w okresie zimowym
przez działkowców korzystających z infrastruktury przez cały rok.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze na podstawie uzasadnionego wniosku zarządu ustala opłatę ogrodową przeznaczoną na częściowe pokrycie kosztów funkcjonowania ROD w okresie od 1 listopada 2021 r. do 31 marca 2022 r. W skład kosztów wchodzi pobór i dostawa wody, usuwanie powstałych awarii, opłata wodna, równanie alejek, segregacja i wywóz odpadów oraz obsługa finansowa. Dodatkowa odpłatność działkowców korzystających z infrastruktury ogrodu przez cały rok wynosi:
– opłata ogrodowa 150,00 zł
– opłata inwestycyjno-remontowa 80,00 zł.
§ 2
Opłaty należy wpłacić w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wyliczenie kosztów stanowi załącznik do uchwały.
WNIOSEK ZARZĄDU ROD „POLANA”
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD,
w sprawie częściowego pokrycia kosztów
eksploatacji ogrodu w okresie zimowym
przez działkowców korzystających z infrastruktury przez cały rok.
W reakcji na wielokrotne prośby i wnioski działkowców sezonowych, dotyczące pokrywania przez nich kosztów eksploatacji całorocznej ogrodu, a generowanych przez coraz większą grupę działkowców użytkujących działki całorocznie, zarząd ogrodu na podstawie dokonanych wyliczeń wnioskuje o obciążenie tychże działkowców niektórymi kosztami eksploatacji infrastruktury ogrodu za okres 5 miesięcy tj. od 1 listopada 2021 do 31 marca 2022. Na podstawie zużycia energii elektrycznej na indywidualnych działkach w sezonie zimowym, przyjmujemy 125 działek użytkowanych całorocznie.
Koszty statutowe – dodatkowa kwota 150,00 zł od działki.
Wyliczenia dokonano na podstawie poniesionych kosztów:
energia hydroforni 4156 kW | 2268,00 |
opłata wodna PGW za 5 miesięcy | 1450,00 |
dozór sieci wodociągowej | 7200,00 |
równanie alejek wewnętrznych | 1320,00 |
segregacja i dodatkowy wywóz odpadów komunalnych | 3374,00 |
obsługa biura, materiały biurowe, znaczki, praca gospodarza | 2800,00 |
Razem to kwota 18.412,00 zł.
Koszty remontowe, dodatkowa kwota 80,00 zł od działki.
Wyliczenia dokonano na podstawie wydatków poniesionych na usunięcie awarii:
awaria zasuwy dopływowej odcinającej pompę nr 1 | 2693,70 | 15.11.2021 |
awaria sieci wodociągowej w rejonie VI (działka 619) | 2959,50 | 20.12.2021 |
awaria zasuw zasilających rejon VI i VII | 5239,80 | 01.03.2022 |
Razem wydatki na usunięcie awarii to 10.893,00 zł.
Opłata ogrodowa nie stanowi czynszu rocznego i nie jest usankcjonowaniem łamania prawa w zakresie zamieszkiwania całorocznego na terenie ogrodu. Jest alternatywą odłączenia dopływu wody w okresie zimowym.
Przyjęto Uchwałą nr 18/2022 Zarządu ROD „Polana”z dnia 23.02.2022 r.
UCHWAŁA Nr 7/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej i terminu jej wnoszenia w 2022 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD postanawia:
§ 1
Uchwalić opłatę ogrodową w 2022 roku w kwocie:
1,13 zł/m2 powierzchni użytkowanej działki przeznaczoną na pokrycie kosztów funkcjonowania ROD – w tym 0,10 zł/m2 partycypacji zgodnie z § 145 ust. 1 i 2 Statutu PZD uchwalona uchwałą nr 2/XII/2021 Krajowej Rady PZD z dnia 9 grudnia 2021 r.
§ 2
Opłata ogrodowa przeznaczona jest na pokrycie kosztów funkcjonowania ROD w 2022 roku w szczególności na:
- opłaty za dostawę energii elektrycznej dla ogrodu w kwocie 35.780,00 zł,
- pobór i dostawę wody w części dotyczącej terenu ogólnego i infrastruktury ogrodowej w kwocie 42.290,00 zł,
- zarządzanie ogrodem i całoroczne prowadzenie biura w kwocie 85.582,87 zł,
- ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne w kwocie 14.554,14 zł,
- utrzymanie porządku i czystości, remonty i konserwację, usuwane skutków awarii infrastruktury ogrodowej 53.805,21 zł,
- działalność organizacyjną w kwocie 75.500,00 zł,
- partycypację w kosztach działalności PZD w kwocie 27.150,70 zł.
§ 3
Opłatę ogrodową wskazaną w § 1 i 2 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
§ 4
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 8/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej – energetycznej
i terminu jej wnoszenia w 2022 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD oraz Uchwały nr 285/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 5.11.2015 r. w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych, postanawia:
§ 1
Na podstawie danych z 2021 roku – w szczególności strat wynikających z różnicy pomiędzy wskazaniami licznika głównego (619671 kWh), a sumą wskazań wszystkich podliczników (595475 kWh) wynoszących w 2021 roku 24.196 kilowatów ustala się opłatę energetyczną w kwocie 25,00 zł od działki podłączonej do sieci energetycznej.
§ 2
Opłata energetyczna przeznaczona jest na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu.
§ 3
- Opłatę wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w ROD, których działki są podłączone do ogrodowej sieci elektrycznej.
- Opłatę wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
§ 4
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wniosek Zarządu ROD „POLANA”
w sprawie ustalenia wysokości opłaty energetycznej na 2022 rok.
Zgodnie z zapisami Uchwały nr 285/2015 w sprawie zasad korzystania z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych opłata energetyczna jest corocznie uchwalana przez walne zebranie członków ROD. Opłata energetyczna przeznaczona jest w szczególności na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu, opłaty abonamentowej i składnika stałego stawki sieciowej zawartych w rachunku wystawianym przez zakład energetyczny ogrodowi oraz innych obciążeń związanych z zarządzaniem siecią. Wysokość opłaty energetycznej ustalana jest na podstawie danych z roku ubiegłego w szczególności strat wynikających z różnic pomiędzy wskazaniami licznika głównego a sumą wskazań wszystkich podliczników do niego podłączonych.
Rozliczenie 2021 roku.
odczyt liczników głównych: | 619671 | kWh | |
zużycie działkowców: | 538402 | kWh | |
zużycie ogrodu: | 57073 | kWh | |
Strata: | 24196 | kWh | 15244,00zł |
Wyliczenie stawki na 2022 rok.
24196 kWh / 637 działek = 38 kWh to jest 24,69zł
Wpływy 2022
Nadwyżka/niedobór roku 2021 | 681,00 zł |
Opłata energetyczna bieżąca | 15925,00 zł |
Razem | 16606,00 zł |
Przyjęto Uchwałą nr 20/2022 Zarządu ROD „Polana” w wysokości 25,00 zł od działki
UCHWAŁA Nr 9/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej – ochrona ogrodu
i terminu jej wnoszenia w 2022 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD, zgodnie z podjętymi uchwałami Walnego Zebrania nr 5 z 2000r. i nr 11 z 2005r. w sprawie wprowadzenia ochrony ogrodu, postanawia:
§ 1
Uchwalić opłatę za ochronę ogrodu w 2022 roku w wysokości 280,00 zł od działki.
§ 2
Opłatę wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 10/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie wysokości opłaty ogrodowej za wywóz śmieci z terenu ROD
i terminu jej wnoszenia w 2022 roku.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA” , na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 ustawy o rod oraz § 64 pkt 7 Statutu PZD, w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy nr XXXI/723/20 z dnia 25.11.2020 r., regulującą wysokość opłat za wywóz śmieci postanawia:
§ 1
- Uchwalić opłatę za wywóz śmieci w okresie od 01.04.-31.10.2022 roku (7 miesięcy) w kwocie 230,00 zł od działki.
- Uchwalić dodatkową opłatę za wywóz śmieci w okresie od 01.01.-31.03.2022 oraz 1.11.-31.12.2022 roku (5 miesięcy) w kwocie 250,00 zł od działki użytkowanej całorocznie.
§ 2
- Opłatę za wywóz śmieci wskazaną w § 1 wnoszą wszyscy działkowcy w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
- Opłatę za wywóz śmieci wskazaną w § 2 wnoszą działkowcy użytkujący działkę całorocznie w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 11 /2022
walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie realizacji zadania remontowego pod nazwą:
modernizacja hydroforni.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2022 zadanie modernizacyjne pod nazwą: modernizacja hydroforni.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji zadania o którym mowa w § 1, ustala się w kwocie 10,00 zł. Kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy ROD w terminie do 30 czerwca 2022 rok.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego
pn. modernizacja hydroforni.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Modernizacja budynku i urządzeń hydroforni:
- remont budynku hydroforni – wymiana 26 mb rynien i 8 mb rur spustowych, wymiana 6 sztuk okien o wymiarach 120×145 cm, poszerzenie otworu drzwiowego, wylanie nowego nadproża i montaż nowych drzwi dwuskrzydłowych o wymiarach 200×240 cm,
- spawanie zbiornika hydroforowego.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: czerwiec – sierpień 2022 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,zlecony,- mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 22.000,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. 15.630,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..…………………….
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..………….. 6.370,00 zł
- nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
Zatwierdzono Uchwałą nr 30/2022 Zarządu ROD „Polana” w Bydgoszczy z dnia 23.03.2022 r.
UCHWAŁA Nr 12 /2022
walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego pod nazwą:
modernizacja sieci wodociągowej.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2022 zadanie modernizacyjne pod nazwą: modernizacja sieci wodociągowej.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji (gospodarczy, zlecony, mieszany) określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji powyższego zadania, przypadającej na działkowca ustala się w kwocie 0,00 zł.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania remontowego może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego
pn. modernizacja sieci wodociągowej.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Odtworzenie 2 sztuk zdewastowanych zasuw wodnych, zasilających w wodę rejon VI i VII.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: luty – marzec 2022 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 5.300,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. 5.300,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..…………………….
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..…………..
- nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
Zatwierdzono Uchwałą nr 31/2022 Zarządu ROD „Polana” w Bydgoszczy z dnia 23.03.2022 r.
UCHWAŁA Nr 13 /2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego pod nazwą:
modernizacja sieci elektrycznej.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2022 zadanie remontowe pod nazwą: modernizacja sieci elektrycznej.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji powyższego zadania, ustala się w kwocie 10,00zł. Kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy ROD w terminie do 30 czerwca 2022 rok.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania remontowego może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego
pn. modernizacja sieci elektrycznej.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Zakup i montaż pozostałych 38 sztuk opraw ulicznych LED OPTICAL 40W 5700K.
Zakup i montaż zdewastowanej skrzynki energetycznej w rejonie I.
Przestawienie lampy oświetleniowej w rejonie II.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: luty – maj 2022 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 18.000,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. 11.630,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..…………………….
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..………….. 6.370,00 zł
- nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
Zatwierdzono Uchwałą nr 32/2022 Zarządu ROD „Polana” w Bydgoszczy z dnia 23.03.2022 r.
UCHWAŁA Nr 14 /2022
walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego pod nazwą:
modernizacja placu zabaw w rejonie III.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2022 zadanie modernizacyjne pod nazwą: modernizacja placu zabaw w rejonie III.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji (gospodarczy, zlecony, mieszany) określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji powyższego zadania, przypadającej na działkowca ustala się w kwocie 8,00 zł. Kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy ROD w terminie do 30 czerwca 2022 rok.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego
pn. modernizacja placu zabaw w rejonie III.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Zakup i montaż nowych urządzeń rekreacyjnych, dla dzieci i dorosłych.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: maj – sierpień 2022 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 25.000,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. 12.404,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..……………………. 7.500,00 zł
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..………….. 5.096,00 zł
- nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
Zatwierdzono Uchwałą nr 34/2022 Zarządu ROD „Polana” w Bydgoszczy z dnia 23.02.2022 r.
UCHWAŁA Nr 15 /2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie wniosku o przyznanie dotacji z Funduszu Rozwoju ROD.
W związku z podjęciem Uchwały nr 14/2022 walnego zebrania ROD w sprawie przyjęcia do realizacji na rok 2022 zadania modernizacyjnego pod nazwą: modernizacja placu zabaw w rejonie III, postanawia się co następuje:
- Upoważnia się Zarząd ROD „Polana” do wystąpienia z wnioskiem o udzielenie dotacji z krajowego* lub okręgowego* Funduszu Rozwoju ROD na powyższe zadanie.
- Dotacja podlega zwrotowi w przypadku, gdy ROD nie wykorzysta dotacji, wykorzysta dotację niezgodnie z jej przeznaczeniem, nie rozliczy dotacji lub wobec ROD w ciągu 5 lat od przekazania dotacji na rachunek bankowy ROD zostanie podjęta uchwała o wyodrębnieniu w rozumieniu art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych.
- Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
*niepotrzebne skreślić
UCHWAŁA Nr 16 /2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego pod nazwą:
modernizacja placu na odpady komunalne.
§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana” w Bydgoszczy, na podstawie § 64 pkt 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2022 zadanie modernizacyjne pod nazwą: modernizacja placu na odpady komunalne.
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji (gospodarczy, zlecony, mieszany) określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 3
Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji powyższego zadania, przypadającej na działkowca ustala się w kwocie 8,00 zł. Kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy ROD w terminie do 30 czerwca 2022 rok.
§ 4
Nie ustala się ilości godzin pracy działkowca przy realizacji zadania, ani ekwiwalentu za niewykonane prace.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3.
§ 6
Realizacja zadania remontowego może być podjęta po spełnieniu przez Zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WNIOSEK
Zarządu ROD „POLANA” w Bydgoszczy
na walne zebranie sprawozdawcze członków PZD
w sprawie realizacji zadania modernizacyjnego
pn. modernizacja placu na odpady komunalne.
Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Utwardzenie terenu około 100 m2 płytami podwójnie zbrojonymi typu Jumbo o wymiarach 100x75x12,5 cm. Wykorytowanie i nawiezienie podsypki betonowo-żwirowej, wypoziomowanie i ułożenie płyt.
Przewidywany czasookres i termin realizacji: maj – sierpień 2022 r.
System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu):
gospodarczy,- zlecony,
mieszany
Przewidywany koszt zadania w zł: 18.000,00 zł
Przewidywane źródło finansowania:
- środki własne ROD ……………………………………..………………. 12.904,00 zł
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ……………..………………
- dotacje organów wyższych PZD …………………..…………………….
- dotacje z innych źródeł, w tym funduszy europejskich i krajowych ….…
- pożyczka z funduszu samopomocowego PZD …………………………..
- środki z partycypacji finansowej działkowców ……………..………….. 5.096,00 zł
- nie przewiduje się prac działkowców na rzecz zadań modernizacyjnych.
Zatwierdzono Uchwałą nr 35/2022 Zarządu ROD „Polana” w Bydgoszczy z dnia 23.03.2022 r.
UCHWAŁA Nr 17/2022
Walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie preliminarzy finansowych na 2022 rok.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „Polana”, na podstawie § 64 pkt 6 statutu PZD, postanawia:
§ 1
Przyjąć następujące preliminarze finansowe ROD na 2022 rok:
- Preliminarz finansowy działalności statutowej, zamykający się po stronie:
- przychodów kwotą 307.512,22 zł
- kosztów kwotą 307.512,22 zł
- rezerwa stanowi 20.730,27 zł
- Preliminarz funduszu rozwoju ROD:
- bilans otwarcia 2.230.370,87 zł
- planowane przychody 1.211.686,84 zł
- planowane koszty 90.500,00 zł
- planowany stan na 31.12.2022 r. 3.351.557,71 zł
- Preliminarz funduszu oświatowego:
- bilans otwarcia 4.766,12 zł
- planowane przychody 720,00 zł
- planowane koszty 0,00 zł
- planowany stan na 31.12.2022 r. 5.486,12 zł
§ 2
Preliminarze finansowe stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UCHWAŁA Nr 18/2022
walnego zebrania sprawozdawczego członków PZD
w ROD „POLANA” w Bydgoszczy
z dnia 26.04.2022 r.
w sprawie zmiany „Regulaminu korzystania z energii elektrycznej”
w ROD „Polana”.
Walne zebranie sprawozdawcze członków PZD w ROD „POLANA”, postanawia:
§ 1.
W „Regulaminie korzystania z energii elektrycznej” wprowadzonym Uchwałą nr 12/2016 z dnia 16.04.2016 r. walnego zebrania sprawozdawczego działkowców ROD „Polana” w Bydgoszczy wprowadza się następujące zmiany:
- W pkt. I. Podłączenie do sieci i korzystanie z energii elektrycznej – dodaje się ppkt. 6 i 7 w brzmieniu:
6. W przypadku uszkodzenia podlicznika (celowego lub nieumyślnego), a także stwierdzenia przez elektryka ogrodowego dokonywania niewłaściwych pomiarów przez podlicznik (również na wniosek działkowca), koszt wymiany podlicznika pokrywany jest przez działkowca.
7. W przypadku stwierdzenia przez działkowca lub elektryka ogrodowego dokonywania przez podlicznik niewłaściwych pomiarów, zużycie energii elektrycznej na danej działce rozliczone może być wg średniego zużycia energii w okresie do 3 lat wstecz od momentu wykrycia awarii podlicznika.
- W pkt. II. Rozliczanie kosztów energii elektrycznej – ppkt. 6 otrzymuje brzmienie:
6. Opóźnienie w opłatach z tytułu zużytej energii, albo opłaty energetycznej – jako składnika opłat ogrodowych trwające ponad 14 dni od wskazanego terminu, stanowi podstawę do wystawienia jednokrotnego wezwania do zapłaty. Brak wpłaty w wyznaczonym kolejnym terminie spowoduje natychmiastowe odłączenie dostaw energii do działki.
§ 2
Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „POLANA” w BYDGOSZCZY
REGULAMIN KORZYSTANIA Z ENERGII ELEKTRYCZNEJ.
(ze zmianami wprowadzonymi Uchwałą nr 18/2022
walnego zebrania sprawozdawczego z dnia 26.04.2022 r.)
Na podstawie Uchwały nr 285/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 5 listopada 2015 r. w sprawie zasad korzystania z energii elektrycznej w rodzinnych ogrodach działkowych, w celu szczegółowego określenia praw i obowiązków Zarządu ROD związanych z gospodarką energetyczną ogrodu oraz działkowców korzystających z energii elektrycznej dostarczanej z sieci ogólnoogrodowej, wprowadza się następujące uregulowania:
- Podłączenie do sieci i korzystanie z energii elektrycznej.
- Korzystanie z energii elektrycznej na działce możliwe jest poprzez podłączenie do sieci ogólno ogrodowej za zgodą Zarządu ROD, przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia.
- Rozpoczęcie dostaw energii winno być poprzedzone przeglądem instalacji elektrycznej przez elektryka ogrodowego.
- Energia elektryczna na działce może być wykorzystywana jedynie do celów wynikających z charakteru działki określonego w statucie PZD i regulaminie ROD, a w szczególności do zagospodarowania i uprawy oraz wypoczynku.
- Przesłanką do zablokowania dostaw energii jest w szczególności wykorzystywanie energii do celów zarobkowych, zaleganie z opłatą za zużytą energię elektryczną oraz brak opłaty energetycznej.
- Ponowne podłączenie działki do sieci elektrycznej jest możliwe po uregulowaniu zobowiązań ciążących na działkowcu w stosunku do ROD oraz wniesieniu opłaty przyłączeniowej, której wysokość uchwala walne zebranie członków ROD.
- W przypadku uszkodzenia podlicznika (celowego lub nieumyślnego), a także stwierdzenia przez elektryka ogrodowego dokonywania niewłaściwych pomiarów przez podlicznik (również na wniosek działkowca), koszt wymiany podlicznika pokrywany jest przez działkowca.
- W przypadku stwierdzenia przez działkowca lub elektryka ogrodowego dokonywania przez podlicznik niewłaściwych pomiarów, zużycie energii elektrycznej na danej działce rozliczone może być wg średniego zużycia energii w okresie do 3 lat wstecz od momentu wykrycia awarii podlicznika.
- Rozliczanie kosztów energii elektrycznej.
- Koszty związane z utrzymaniem sieci ogrodowej oraz energii zużytej na potrzeby ogrodu, pokrywane są z opłaty ogrodowej przeznaczonej na funkcjonowanie ogrodu.
- Koszty związane z naprawą, konserwacją i obsługą sieci elektrycznej na indywidualnej działce, pokrywane są przez jej użytkowników.
- Rozliczanie kosztów energii elektrycznej zużytej przez działkowców następuje według ceny za 1 kWh wynikającej z faktury wystawionej przez dostawcę energii za dany okres rozliczeniowy.
- Opłaty wnoszone przez działkowców z tytułu korzystania z energii elektrycznej ustalane są na podstawie wskazań indywidualnych podliczników, umieszczonych w skrzynkach energetycznych.
- Odczytów zużycia dokonuje elektryk ogrodowy co najmniej 4 razy w roku.
- Opóźnienie w opłatach z tytułu zużytej energii, albo opłaty energetycznej – jako składnika opłat ogrodowych trwające ponad 14 dni od wskazanego terminu, stanowi podstawę do wystawienia jednokrotnego wezwania do zapłaty. Brak wpłaty w wyznaczonym kolejnym terminie spowoduje natychmiastowe odłączenie dostaw energii do działki.
- Opłata energetyczna.
- Opłata energetyczna przeznaczona jest na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu (różnica pomiędzy wskazaniami liczników głównych, a sumą wskazań wszystkich podliczników do nich podłączonych) oraz innych obciążeń związanych z konserwacją i obsługą sieci doprowadzającej energię elektryczną do działek.
- Wysokość opłaty energetycznej ustala Zarząd ROD na podstawie danych za rok ubiegły i zatwierdza walne zebranie członków ROD.
- Nielegalny pobór energii.
- Za nielegalny pobór energii elektrycznej należy uznać w szczególności:
- podłączenie się do sieci energetycznej z pominięciem podlicznika,
- ingerencję w funkcjonowanie podlicznika,
- zerwanie plomb na liczniku,
- uszkodzenie skrzynki energetycznej.
- Stwierdzenie nielegalnego poboru energii elektrycznej skutkuje odcięciem dopływu energii.
- Ponowne podłączenie do sieci następuje po uregulowaniu przez działkowca kwoty stanowiącej pokrycie kosztów ponownego podłączenia oraz opłaty przyłączeniowej. Podłączenia dokonuje elektryk ogrodowy, po uzyskaniu informacji od Zarządu.
- Tryb przeprowadzenia kontroli.
- Kontrolę przeprowadza powołana uchwałą Zarządu ROD Komisja Energetyczna, do kompetencji której należy:
- zapobieganie nielegalnemu poborowi energii elektrycznej,
- kontrola instalacji na indywidualnej działce,
- uczestnictwo w przygotowaniach i odbiorach prac inwestycyjnych branży energetycznej,
- kontrola wykorzystania energii.
- Z przeprowadzonej kontroli komisja sporządza protokół, w którym przedstawia dokonane ustalenia i propozycje usunięcia nieprawidłowości. Podpisany przez członków komisji i użytkownika działki lub reprezentującą go osobę protokół, przedkładany jest Zarządowi ROD.
- Czasowe wyłączenie energii elektrycznej.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności związanych ze stanem technicznym sieci, niemożliwością zapobieżenia kradzieżom prądu, bezpieczeństwem ogrodu, walne zebranie członków ROD może podjąć decyzję o czasowym wyłączeniu energii elektrycznej w okresie jesienno-zimowym.
- Ustalenia końcowe.
- Przepisy dotyczące nadzoru i konserwacji oraz modernizacji sieci energetycznej zawarte są w odrębnych przepisach.
- Niniejszy regulamin zatwierdzono Uchwałą nr 12/2016 walnego zebrania sprawozdawczego z dnia 16 kwietnia 2016 r. Zmiany wprowadzono Uchwałą nr 18/2022 walnego zebrania sprawozdawczego z dnia 26 kwietnia 2022 r.
Bydgoszcz, dnia 26.04.2022 r.